2015. április 29., szerda

Erdei séta és új társ

Végre ismét a szabadban! Több hét kihagyás után az elmúlt vasárnap végre sikerült néhány órát túráznom. De kezdem az elején és azt hiszem a cím is egy kis magyarázatra szorul. Sok-sok éves régi túrabakancsom elérte a nyugdíjkort ezért egy új társat kerestem a túráimhoz. Nagy a választék, nem egyszerű a választás, de végül csak sikerült. A voksomat egy Quechua Forclaz 100-as túracipőre tettem. Korábbi vásárlói vélemények alapján valamint a próba után azt hiszem sikerült egy megfelelő ár-értékarányú bakancsot beszereznem. Felpróbálva nagyon kényelmes volt, de azért csak egymáshoz kellett törődnünk. Gondolkodtam milyen könnyebb túrával avassam fel, aztán eszembe jutott egy pár hete olvasott poszt vlm world blogján. Eldőlt, irány a Hűvösvölgy! A városban folyó felújítások, lezárások miatt majd egy óra alatt értem a Gyermekvasúthoz. Felhős, kissé komor volt az időjárás amikor elindultam, de ez sem vehette el a kedvemet. Úgy látszik az egy óra elég volt ahhoz, hogy a Nap is jobb kedvre derüljön, mert mire a villamos befutott a végállomásra már szikrázó napsütés fogadott a völgyben. Elindultam a sínek mellett futó kis ösvényen. Pár perc múlva komótos morgással feltűnt mögöttem a Gyermekvasút egyik szerelvénye.



A kocsik tele voltak. Vidám gyerkőcök integetését viszonoztam aztán hamarosan ismét csend lett. A sífutóút közelében aztán a hegy elnyelte a sínpárt, itt úgy döntöttem, hogy új irányt veszek.

  
Egy kis ösvényen hamarosan elértem a piros jelzésű útvonalat majd onnan a zöld körséta jelzéssel jelölt Hárshegyi körutat. Jó volt sétálni illetve meg-megállni. Figyelni a természet rezdüléseit, hallgatni a madárfütty koncertet. A séta során aggasztó és örömteli jeleket is megfigyelhettem. A hirtelen jött nyárszerű tavasz eredményeként az aljnövényzet éppen csak megerősödött, de máris száradni kezdett. Elsárgult foltok jelezték, hogy szomjazik a talaj. Talán a ma este érkező hidegfront hoz némi csapadékot. Ugyanakkor örömmel konstatáltam, hogy a decemberi ónos eső ütötte sebeket új hajtásokkal próbálja kiheverni az erdő.


Sokszor letértem a főútról kis csapásokra majd vissza. Valamivel később ismét színt váltottam akár egy jó kártyajátékos. A sárga jelzésű vonalon indultam tovább a csúcs felé. Virágzó fák és virágok között kanyargott az ösvény. A legfinomabb virágparfümök illatával vetekedő friss levegőből jó nagyokat szippantottam.


Felérve a csúcsra máris ott magaslott előttem a Kaán Károly-kilátó.


Kaán Károly erdőmérnök és gazdaságpolitikus volt, róla nevezték el ezt a kilátót. A Nagy-Hárs-hegy itt 454 méter magas a tengerszinthez képest. Érdemes felmenni a kilátó legfelső szintjére, pazar kilátás lesz a jutalmunk. Igaz, a János-hegyi Erzsébet-kilátóhoz még innen is felfelé kell néznünk.


Miután kigyönyörködtem magam, a szinte már csupasz mészkősziklákon leereszkedtem a közeli Bátori-barlanghoz. Az ajtó természetesen zárva volt, de egy kőtábla azért informálja az erre járó turistákat, miszerint: "Császári Bátori László pálos szerzetes a XV. század második felében, közel húsz éven át írta és fordította ebben a barlangban a magyar bibliát és a szentek életét".


A további ereszkedés közben aztán még egy nagyon érdekes dolgot tartogatott számomra az erdő, de erről majd a következő posztban fogok írni.

20 megjegyzés:

  1. neat cave entrance! a nice area to take a hike. hope you like your new boots.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sure! They are very comfortable and didn't have any problem with them :)

      Törlés
  2. Lovely photos. Warm greetings from Montreal, Canada. :)

    VálaszTörlés
  3. I am glad I visited. Enjoy your blogging I enjoy your photographs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks Adrian. Glad if you liked my photos :)

      Törlés
  4. A fotó a tavaszi virágokkal a kedvencem :-) a szerzetesről és munkásságáról nem tudtam, köszönöm. Várom a folytatást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy én is mutathattam valami újat! Jön hamarosan az érdekesség :)

      Törlés
  5. Great blog indeed, I loved the train, superb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Yeah. It's very quite old and famous. We love it too :)

      Törlés
  6. Ez a szépen illusztrált poszt jó reklámja lesz a természetjárásnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves hozzászólást. Ha valaki olvassa és ez alapján kap kedvet a természetjáráshoz akkor már nagyon megérte megírni ezt a posztot.

      Törlés
  7. Thanks for visiting my place. Looks like I'm going to enjoy visiting here, too. :O)

    VálaszTörlés
  8. Időjárás neked kedvezett és ez rendben van. Te már egy érdekes sétára. Tetszett a vonat az erdőben, hanem a virágok. Tisztelettel.

    VálaszTörlés
  9. Nice walk, nice weather. It couldn´t be better :)) Great post Miklos !

    VálaszTörlés