2015. május 29., péntek

Hűvösvölgy - Máriaremete

Nincs szerencsém ezzel a pár nap szabadsággal. Sikerült beletrafálnom ebbe az elhúzódó, felhős, esős, szeles hidegfrontba. Az imént hallottam egy időjárás előrejelzést. Ma estére is nagyon lehűl majd a levegő, az északi országrészben 0C fok is lehet. Hmmm... ma 0C fok miközben a jövő héten már júniust írunk... Nagyon aktív pihenést terveztem erre a pár napra, de már több nagyobb lélegzetű túrát is el kellett halasztanom a rossz idő miatt. A napi intézni valók mellett azért próbálom annyira kihasználni az időt amennyire csak lehetséges. Ráadásul a család többi tagja az év végi vizsgaszezonnal van elfoglalva. Minden szoba átalakult tanulószobává, így nem is akarom zavarni őket. Tegnap délután kicsit vidámabb arcát mutatta a május, így gondoltam beiktatok egy rövid sétát valahová. De hová? A feleségem adta az ötletet: "Miért nem sétálsz ki Máriaremetére?" Miért ne? Gyorsan összedobtam a hátizsákot, könnyű túraöltözet és indulás. A Széll Kálmán téren változatlanul hatalmas a felfordulás, de dolgoznak folyamatosan. Szerencsém volt, a 61-es villamos is éppen indult. Gyorsan elértünk a végállomáshoz vezető kis völgyhöz. Imádom ezt a részt, olyan hangulatos. Gondolom így vannak ezzel a vonalon szolgálatot teljesítő vezetők is. A hűvösvölgyi végállomástól csak valamivel több mint 4 kilométer a kegytemplom. Csak a kék jelzést kell figyelnünk, amely a volt Munkásmozgalmi Sétány mentén halad. A közelmúlt és a jelen köszön vissza ránk ezen a rövid útszakaszon. Még mindig itt áll a sziklába vésett "Bunkócska te drága" kotta, amely valahogyan megúszta az elszállítást a budatétényi Memento Parkba.



Korunk "remek" vívmánya, a graffiti gazdagon borítja villanyoszlopokat és a betonmaradványokat. Pár perc múlva kiértem az erdőből és zöld selyemtengerként ott hullámzott előttem a fű a Nagy-réten.

    
Milyen üdítő látvány az elmúlt napok szürkesége után! Szélben hullámzó fűtenger. Jól jött volna egy állvány egy hosszú záridős expozícióhoz. Körben a jól ismert csúcsok: balomon a Fazekas-hegy, szemben a Nagy-Hárs-hegy a Kaán Károly kilátóval, jobbomon pedig a Fekete-fej. Itt is visszaköszön a régi munkásmozgalmi időszak. A rét kedvelt kirándulóhely volt, de különféle turistaegyletek nevével álcázva itt jöttek össze egy-egy megbeszélésre az illegális csoportok is. A rét szélén álló egyik fán új jelzés tűnik fel a kék sáv mellett.


Innen csatlakozunk a Mária Úthoz. A híres zarándokút egyik állomása a máriaremetei templom. Az út utolsó szakaszát már lakott területen folytattam. Érdekes lehet a zarándokoknak az elmélkedés és a menetelés, miközben több tíz vagy százmilliós villák között haladnak el. Az 54 méter magas torony már messziről látható, irányt mutatva a zarándokoknak.


Az ajtó természetesen nyitva volt és beléptem a félhomályba. Hihetetlen csend fogadott, egyedül voltam a hatalmas térben. Az ablakokon csak némi fény szűrődött be, emelve a hangulat szépségét.


A templom története pár mondatban. A török pusztítás után német családokat telepítettek ide. Egy lány magával hozott egy Mária képmást egy svájci bencés kolostorból. Ennek tulajdonította boldog házasságát, így később kiakasztották a közeli erdőben egy fára, hogy mások is imádkozhassanak előtte. A kép ismét csodát tett, egy vak asszony imádkozás közben nyerte vissza látását. A hírre indult meg a zarándoklat. A kép fölé előbb fatemplomot, majd később kőtemplomot emeltek. II. János Pál pápa 1991-ben "basilica minor" címet adományozott a máriaremetei Kisboldogasszony-templomnak.


Sétáltam még egy keveset a hatalmas parkban, megnéztem a Mária stációkat.


A templomban eltöltött alig negyedóra alatt ismét nehéz szürke fellegek tűntek fel az égen. A napsugaraknak végleg nyoma veszett és feltámadt a szél. Induláskor kicsit soknak tűnt a polár pulóver, de most nagyon örültem a melegének. Korán volt még, ezért úgy döntöttem, hogy megtoldom a sétát egy körúttal a Hosszú-erdő-hegyen, de erről már csak a következő posztban írok.

4 megjegyzés:

  1. what a beautiful church with wonderful history. :) i'm glad you were able to salvage some time off even with bad weather.

    VálaszTörlés
  2. That is a beautiful church. The weather is warmer here at night but very windy and feels cold.
    Good luck with the rest of your holiday.

    VálaszTörlés
  3. Még sosem jártam arrafelé, jó, hogy megmutatod a környéket. Megnéztem a térképen is. Milyen lehet a Mátyás Király Kertje vagy a Hármas-Határ Hegyi repülőtér?
    A szó vallási értelmében nem vagyok templombajáró, mégis szívesen és sokat fotózom (Bajorországban nem nehéz) az épület miatt magáért, a hangulat miatt. A máriaremetei templom belseje is kellemes, meleg és bartátságos hangulatot áraszt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alkalomadtán majd lefotózom Neked ha arra járok. Ma éppen a Hármashatár-hegy környékén jártam de nem a repülőtér felé. A hegyről korábban írtam már és töltöttem fel fotókat a címkefelhőben könnyen megtalálod :)

      Törlés