2016. május 26., csütörtök

Fülöp-hegyi Millenniumi kilátó - Révfülöp

Miután összekészült a kis csapat, jöhetett is az első program. Egy könnyű kis séta Révfülöpre, a Fülöp-hegyi Millenniumi kilátóhoz. Először a főút mellett haladtunk, majd a település határában álló kőkeresztnél fordultunk rá a hegyre vezető útra. Hosszan elnyúló szőlősorok, pincék, házak és kisebb paloták mellett haladtunk el.

A csúcsra vezető út kezdetben csekély emelkedési szöge lassan, de biztosan emelkedni kezdett. A kiadós reggeli után megjelentek a homlokokon az első verejtékcseppek a májusi nyárban. Az aszfaltozott műutat magunk mögött hagyva földúton haladtunk tovább, helyenként falépcsős részekkel megspékelve. Elég hamar felértünk a 275 méter magas hegyre. Az utolsó métereken már az erdőben, a fák árnyékában kanyargott az ösvény és hamarosan megláttuk a 22 méter magas kilátó csúcsát a lombok között.

Pár lépéssel odébb végre teljes valójában is megmutatta magát a torony.

A csigalépcsőn hamar felértünk a legfelső szintre. Kora délelőtt lévén a fények éppen szemből érkeztek, így közel sem voltak tökéletesek a körülmények, de így is hatalmas élménnyel lettek gazdagabbak a vendégeink. A fantasztikus kilátással kapcsolatosan olvastam valamelyik oldalon egy gondolatot, hadd idézzem most: "A révfülöpi Fülöp-hegyről nyílik a világ egyik legszebb tája. Vannak magasabb hegyek, nagyobb vizek, de ahol a vulkáni kúpok csodás sokasága találkozik a széles víztükörrel, ilyen legfeljebb a brazil partoknál, Rio de Janeiro partjainál van." Az idézet Cholnoky Jenőtől, a világot járt neves földrajztudóstól származik.

A kilátó 2001-ben épült, Pelényi Gyula tervei alapján, a magyar államalapítás ezeréves évfordulója alkalmából.

Majd elindultunk lefelé és hamarosan ismét hangulatos kis kertek, birtokok mellett vezetett az utunk.

A séta végén pár percre bekukkantottunk a strandra is. Még nem indult el a szezon, csak egy-két helyi napfürdőző feküdt a fűben.

Nem volt túl sok időnk mert az ebéd előtt várt ránk még egy kirándulás...

FRISSÍTÉS / 2020.02.13.

A reggeli híradásokból tudtam meg, hogy az elmúlt éjjel a kilátó kigyulladt. Egy markáns vihar vonult át a terület felett és a jelenlegi feltételezések szerint a tüzet egy villámcsapás okozhatta. A tűzoltók az oltás mellett mindent megtettek, hogy megvédjék a kilátó kőből épített szerkezetét, valamint a környező füves-fás területet. Viszont az oltás közben a torony fából épített része beomlott, az épület belső csigalépcsője és teteje pedig teljesen leégett.

Fotó: Varga Norbert, Badacsonytomaj HTP

1. A Balaton sok szegletét jól ismerem, de Révfülöp eddig kimaradt. Örülök, hogy megmutattad a szép kilátót, megjegyeztem, ha arra járunk megkeressük. A kilátás nagyon szép onnan is!

1. Én sem voltam még előtte ennél a kilátónál. Először az Eötvös kilátóhoz szerettük volna felvezetni a csoportot, de gondban voltunk az idővel (a hosszabb táv miatt). A programok mellett ugyanis a busz vezetőjének a vezetési/pihenési idejét is figyelnünk kellett. Erre itthon (is) nagyon szigorú szabályzás van - és ellenőrzik is. Így jött be a képbe ez a kilátó. Nem bántuk meg, ajánlom :)

2. Többszörösen is lehet most mondani, jó, hogy szabályozás van rá.:-)

2. That would be a wonderful place to walk! All of them are lovely. Especially the seventh,which is telling some stories, is my favorite.
    Have a good day.

1. I'm glad if you liked this part as well.
      Thanks a lot.

3. Nagyon szép képek Révfülöpről és a kilátóról. Én a legtöbbet itt szoktam nyaralni :-)

1. Köszönöm. Remek hely a pihenéshez. Ha jól emlékszem én most voltam itt másodszor. Az első alkalom pedig valamikor gimnazista koromban - az sem ma volt :)