2016. május 31., kedd

Hullámok hátán

A révfülöpi bejegyzés végén említettem, hogy egy pár percre benéztünk a strandra is. A vendégeink nagy része ugyanis most látta először a magyar tengert. A távolba révedő tekintetekből és az elejtett megjegyzésekből már akkor tudtuk, hogy a második meglepetésünkkel osztatlan sikert fogunk aratni. De akkor és ott még senki sem sejtett semmit.

A kerti grillezés után egy kis csendes pihenőt iktattunk be. A nagy melegben és a sétákban egy kicsit elpilledt a csapat, így délután öt órára beszéltük meg a találkozót. A célpontunk Tihany volt, egy kis sétával, souvenir vásárlással egybekötve, a nap zárásaként pedig vacsora várt ránk az Echo Étteremben. Mindenki kényelmesen elhelyezkedett a buszban és lelkileg felkészült az egy órás menetidőre. Annál nagyobb volt a meglepetés amikor pár perc múlva begördült a jármű a révfülöpi kikötőbe és közöltük a vendégekkel, hogy most taxit váltunk. A móló mellett már ott ringatózott az előre megrendelt 22 személyes sétahajó. Hihetetlen örömmel pattant be mindenki a hajóba. Halk morajjal beindult a motor és szép lassan kikanyarodtunk a nyílt vízre. Irányba fordultunk, felhördült a motor, a hajótest orra kiemelkedett a vízből és megkezdődött a vízi száguldás több mint 40km/h sebességgel. A hölgyek esti frizuráját pillantok átalakította a vágtató szél, a legutolsó balatoni trend szerint. A fenti index fotón látszik Badacsony, valamint jobb oldalt a révfülöpi móló. A farrészben vidám táncot járt a magyar zászló.

Kattogtak a fényképezőgépek és a mobilok. Tucatjával készültek a csoportképek, a portrék és az elmaradhatatlan szelfik. Mutatok néhány útközben készült fotót.

Fogytak a kilométerek és a távolban feltűnt Tihany, az apátság piciny fehér foltjával.

A félsziget, a fák és a templom sziluettje folyamatosan egyre nagyobb lett. Nagyjából negyven perces vízi vágta után a kapitány visszavett a teljesítményből. A kiemelkedő hajótest lassan visszafeküdt a vízre és megkezdtük a móló megközelítését. Közvetlen felettünk ott magaslott az apátság. Korábban még én sem láttam ebből a perspektívából.

Aztán megkezdtük a kikötést. A kiszállás előtt a régió igazgatónk mondott egy rövid köszönetet ezért a feledhetetlen élményért, a kollégák pedig nagy tapssal fejezték ki a tetszésüket. Ezzel a hajóval tettük meg a Révfülöp-Tihany távot.

1. 1.3. kedvelem.3. akár festmény is lehetne.

2. Wow, fantastic! Especially, the third photo made me sigh.

3. Hangulatosan irsz a kirandulasrol,atjön az elmeny. ☺

1. Köszönöm. Nagyon jól sikerült szerintem, így van miről írni :)

4. Nagyon szép beszámoló Révfülöpről és a sétahajózásról. Tihanyról is lesznek fényképek? Mind a két hely nagy kedvencem :-)

1. Köszönöm István. Igen, éppen most töltöttem fel néhányat. De ezek "csak" alkonyati képek. A korábbi fotóimat és írásaimat Tihanyról a címkék között találsz. Jó kis helyek valóban :)

5. Juj azok a hajós képek!!!!! Zseniális ahogy tükröződik a vizen!

1. Szerencsénk volt a nyugodt vízfelülettel és a remek időjárással :)