2018. június 7., csütörtök

Itt vagyok, itt vagyok...

Időközönként bizony hosszabb idő is eltelik két posztolásom között. Most is így történt, de jelentem igazoltan voltam távol. 2014 óta minden évben van egy csapatépítő összejövetelünk a külföldi kollégákkal. A vendéglátó ország mindig változó, idén Szlovákiában jártunk.

A bázis egy Terchová nevű kis falu volt a Kis-Fátrában. Bájos kis település a hegyek között. A Resort Drevenice Terchovában szálltunk meg. A fenti fotón láthatjátok, hogy milyen gyönyörű környezetben épültek fel az összkomfortos faházak. A hétvége egyik fő programja egy hosszabb túra volt a Diery-szurdokban.

Nagyon jó tempóban teljesítettük a távot, még a túra végén eleredt eső sem szegte kedvünket. Olyannyira jók voltunk, hogy az esti barbecue parti előtt még maradt öt órányi szabadidőnk, amit kedvünk szerint tölthettünk el. A kollégák többsége pihenéssel, vásárlással, kézműves sörkészítő bemutató megtekintésével ütötte el az időt. Időközben a szürke felhők szertefoszlottak, gyönyörű napsütéses délután hívott vissza a természetbe. Annyira megérintett a táj szépsége, hogy a délelőtti hegymászás után ismét nekivágtam a közeli magaslatoknak. Az öt óra alatt végül három 600 méter magas hegyet (és egy kilátót) másztam meg. Igaz, helyi mértékkel ezek inkább csak nagyobb domboknak számítanak.
Másnap levezetésképpen jöhetett az ottani mértékkel is hegynek számító, 1709 méter magas Vrátna "meghódítása".

Miért csak idézőjelben? Nos, az idő rövidsége miatt drótkötélpályás kabinban mentünk fel a csúcsra.

Az magaslati állomás 1500 méter magasan található, innen még bő 200 méteres szintkülönbséget kell gyalogosan leküzdenie a turistáknak.

A fent említett okok miatt most ezt is kihagytuk, inkább gyönyörködtünk a lélegzetelállító panorámában.

Az elmúlt napokban az út során készült fotókkal foglalatoskodtam. Mivel a blog magyarországi barangolásokról szól, ezért a teljes képkollekció csak a Facebook oldalamon látható. Örömmel veszem ott is a látogatásotokat.

1. Gyönyörű táj! Itt aztán fel lehet töltődni! Megyek, megnézem a többi fotódat is.

1. Igen, nagyon jól éreztük magunkat! Köszönöm :)

2. It is so refreshing to see that beautiful village with charming houses!
    Beautiful path in the forest on the high mountains.
    Have a good time!

1. It's unbelievable place indeed. I very enjoyed it :)

3. Beautiful. This flat lander wouldn't be able to breath. My house is 38 feet above sea level.

1. Thanks Mac. In this case you have to see it from the good side because you can see the sea everyday ;)