2020. március 8., vasárnap

Szarvasbőgés

Igazán remek napot tudhattunk magunk mögött. Délelőtt a bivalyrezervátum, délután a Kis-Balaton csodái bűvöltek el minket. Este filmnézéssel zártuk a napot. Kellemes hőmérséklet volt odakinn, így az erkélyajtónk nyitva volt. Egyszerre csak markáns szarvasbőgés hangzott fel a közeli rét irányából. Aztán ismét és ismét. Ez így folytatódott egy jó órán keresztül, úgy éjfél magasságában csendesült el a környék. Alig vártam a másnap hajnalt...

  
Kilépve a szálloda ajtaján egyből pásztázni kezdtem a távcsővel az utca végi nyílt részt. A rókák helyett most őzeket láttam a párás, harmatos réten. Bizakodni kezdtem hátha összehoz a jó szerencsém az egyik esti koncertezővel.


Elfoglaltam a helyemet a szokásos vadlesben és várakoztam. A kora reggeli napsugarak teljesen átszínezték a határt. 


A rét túloldalán, az erdőszélen feltűnt két test, de én most nem rájuk vártam.


Teltek a percek, időközönként végigpásztáztam a területet. Aztán egyszer csak feltűnt az egyik esti fellépő a fényképezőgép keresőjében.


Legnagyobb sajnálatomra nem lépett ki a napfényre, sőt egy perc múlva vissza is húzódott a sűrűbe. Úgy fél órát ültem még a lesben, de más említésre méltó esemény már nem történt aznap reggel. Hazafelé készítettem még néhány harmatcseppes fotót.




A reggeli teendők után autóba ültünk. Aznap határt léptünk, átugrottunk Szlovéniába, Dobronakba, ahol a helyi orchidea farmot és trópusi kertet szerettük volna megnézni. Erről az Országhatáron túl című blogomban (link a jobb oldali oldalsávon) fogok hamarosan bővebben írni. Addig is mutatok néhány "kedvcsináló" fotót erről a programról.

  



Ezekkel a fotókkal köszöntöm Nőnap alkalmából sok szeretettel a Hölgyeket!

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm a köszönést.Az utosó három de a leveles főként szèp foró. Nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen és örülök ha tetszettek a fotók.

      Törlés
  2. Várom a dobronaki bejegyzést ! Nekem szép emléket fog idézni. Vajon Bakonakra is átmentetek ? Kár lenne, ha kihagytátok volna !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott nem jártunk sajnos. Aznap célirányosan csak Dobronak volt a cél. Késő délután pedig egy kis pihenés, napozás a szállásunk parkjában :)

      Törlés