2021. május 11., kedd

Veszprémi pillanatok

Miután a Hősök kapujánál megtaláltuk és lefotóztuk Ernőt, pár perce fellépcsőztünk a 48 méter magas Tűztorony kilátóteraszára.
 
 
Eredetileg őrtoronynak készült, de később tűzfigyelési céllal építették újjá. Egy csigalépcsőn jutottunk fel a körteraszra. Ráláttunk a Várnegyed háztetőire, a templomtornyokra valamint a torony kertjében található Pantheonra.
 
 





2014 nyarán jártunk utoljára Veszprémben. Most ismét elsétáltunk István és Gizella szobraihoz.
 
 

A Benedek-hegy dolomit sziklatömbje, helyi jelentőségű védett természeti terület.


Lesétáltunk a kőkereszthez.

 
A 200 méter hosszú, de csak 15-30 méter széles sík felszínű sziklatömb hirtelen ér végett. Korlátok nincsenek, csak a kiépített sétányon járjunk!



A lépcsősoron mentünk le a Margit-romokhoz, ahol aztán sikeresen megtaláltuk Leonórát és az oroszlánt. Innen visszatekintettünk még a sziklatömbre és a keresztre.
 
 


4 megjegyzés:

  1. Ó, de rég jártam Veszprémben. Kedves emlékeket juttattál eszembe, kellemes város....
    Leonóra fotója meg lemaradt ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A veszprémi Kolodko-szobrokról az előző bejegyzésben írtam. Ott látható Leonóra is :)

      Törlés
  2. Mikor Veszprémban jártam, én is mindig elmentem Istvánhoz és Gizellához.
    Tetszenek a képek, de különosen a kőkereszt a napfénnyel ragadta meg a figyelmemet.
    A sziklatömbön még nem jártam, pedig kellett volna. Csak föntről néztem mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha legközelebb lesz rá alkalmad érdemes lemenni a sziklához is. Jó a rálátás a városra és visszanézhetünk a várra is.

      Törlés