2015. január 13., kedd

Fotóséta a Hármashatár-hegyen

Van egy jó szokásom. Amióta fotózom azóta az évet mindig egy fotósétával zárom. Így volt ez 2014 Szilveszterén is. Napsütés, némi hó és kristálytiszta -14C fokos levegő. Kell ennél jobb egy pár órás túrához a Hármashatár-hegyen?


A szelek szárnyán suhanó felhőpamacsok időközönként egészen elképesztő alakzatokkal örvendeztették meg a hegyen túrázókat. Nem tudom, hogy odafenn milyennek láthatták ezt a felhő installációt, de a nap folyamán nekem ez volt az egyik kedvencem. Nektek, hogy tetszik?


Hármashatár-hegy. Neve összeforrt a magyar vitorlázórepülés történetével. A repülőtér történetének leírásában olvastam, hogy Rotter Lajos (vitorlázórepülő, mérnök, repülőgép tervező és pilóta) anno járta a budai hegyeket és egy hosszú horgászbotra felkötött papírcsíkokkal tanulmányozta a levegőáramlatokat. Így talált rá 1933-ban erre a kiváló lejtőrepülő terepre a Hármashatár-hegyen. A repülőtér megnyitásának 50. évfordulóján került felállításra az alábbi emlékmű.

 
A betontalapzatot nagyon megviselte már az idő vasfoga, de még mindig büszkén állít emléket a HHH repülőtérnek.

2 megjegyzés:

  1. Szia!Tényleg más a színe a felhős képednek itt.(vagy korrigáltad?)Lehet,hogy a világos háttér derít(?!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Marcsi,
      Nem korrigáltam semmit (!) ez lenne a színhelyes fotó, ami eddig ott nem jött össze :) De nem adtam fel és azt hiszem rájöttem, hogy mi lehet a megoldás. Ezért valamelyik nap összedobtam pár perc alatt ezt az új blogot (azért is van ez a minimál stílus :) ) és próbálgatom a dolgot - mint látod eddig működik! Tegnap este aztán kiraktam ott az "elkötözött" feliratot, hogy lassan térjenek át ide a látogatók. Még feldobok ide egy-két posztot aztán lezárom a régieket végleg, persze majd meginvitálva mindenkit ide :)
      Egyébként egész bejött ez a minimál, letisztult fehér forma, lehet hogy ez marad - nem annyira komor :) Te írtad az első hozzászólást - köszönöm!

      Törlés