2020. augusztus 23., vasárnap

Irota a Mesefalu - Megújulás

Lassan ideje lesz visszatérnem a blog világába. Elég régen posztoltam utoljára, de munka után esténként szívesebben hűsöltem kint az erkélyen. Zenét hallgattam, néztem a csillagos égboltot, figyeltem a denevérek éjszakai vadászatát. Pedig időközben gyűlt a bloghoz is az anyag. Székesfehérvár, Vácrátót, Dörgicse, Tihany - hogy csak néhányat említsek. Most mégis a legutóbbi utunkról írok először.

  
Többször írtam már Irotáról, a kis csereháti zsákfaluról, a Mesefaluról (lásd Címkék). Pár évvel ezelőtt közismert mesefigurák alakjai jelentek meg a falu utcáin, mesepadok várták a látogatókat a házak előtt. Aztán teltek az évek és az időjárás valamint az erős napsugárzás hatására fakulni kezdtek az alakok.


A ünnepi hosszú hétvégén, pénteken úgy döntöttünk, hogy ismét útra kelünk. A falu temetőjében szerettünk volna egy kicsit dolgozni.


Ahogy megérkeztünk a településre, azonnal feltűnt, hogy a figurák ismét élénk színekben, frissen festve pompáztak. 














Jó volt látni, hogy elkezdett megújulni a Mesefalu. De van még munka bőven. A hatalmas lapozható mesekönyv és a mesepadok...


A faluban járva mindenféleképpen érdemes időt szakítani a görögkatolikus templom és a dúsan faragott ikonosztázion megtekintésére is. 





A bejegyzés fotóit a feleségem készítette mobiltelefonnal, köszönet érte!

2 megjegyzés:

  1. Mókásak ezek az alakok, "akikkel" fényképezkedni lehet. Remélhetőleg van is a faluban akkora forgalom, hogy készülnek itt fotók - mert manapság ha nincs idegenforgalom, akkor bizony sok helyen gondok vannak...Kár, hogy a görögkatolikus templomból/ról nincs több kép - nagyon szépek ezek a régi templom-belsők.
    https://aranyosfodorka.blogspot.com/2014/03/graboc.html Ha még nem jártatok ott, érdemes Grábócra is elmenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kevesen laknak már a faluban. Épp szóba került most is a helyi lakosok száma, jelenleg 65 fő. Viszont az idegenforgalom jónak tűnik. Állítólag sokan már egy évvel korábban lekötik a szállást. Kis falu, nyugalom és varázslatos környezet :) Van több fotó is a templomról, sőt a kápolnáról is. Szerintem már legalább egy tucat posztot írtam Irotáról. Lásd címkék. Köszönöm a link ajánlást!

      Törlés