2019. december 19., csütörtök

Köd és fényjáték

Zalakaroson az Art Hotelben szálltunk meg. A remek szállodai szoba és étkek mellé számomra volt még egy nagy pozitívuma. A hotel majdnem az üdülőváros szélén épült fel. Pár száz méter séta után máris kinn lehettem a határban, a természetben. Kihagyhatatlan lehetőség, így minden reggel még napkelte előtt keltem, hogy az első napsugarak már a földeken érjenek. Első nap az éjszakai recepciós még kicsit értetlenül nézett rám amikor fényképezőgéppel, távcsővel és állvánnyal a kezemben ráköszöntem, majd kiléptem a sötét utcára. Elég csípős volt a reggel. Az utca végén már látszódott a nyílt rész, ahol egy sötét folt mozgását véltem felfedezni. Úgy gondoltam, hogy csak egy elkóborolt kutya. Ám a távcsőben örömmel láttam, hogy a lompos farok bizony egy rókához tartozik.


Tovább pásztáztam a területet és valamivel odébb megláttam a párját is. Jól indult ez a reggel!


Elképesztőek az állati érzékszervek. Sötét és szélcsend volt, nem mozogtam, jelentős volt a távolság és takarásból fotóztam, mégis megérezhették a jelenlétemet, mert gyorsan elrejtőztek. Vártam még jó néhány percet, de nem történt semmi. Így mentem tovább, mert a horizonton már megjelentek az első fények.


A térdig érő fű olyan harmatos volt minta korábban egy kiadós eső esett volna. A könnyű túranadrágom lábszára pár perc alatt teljesen átázott, nem volt túl kellemes érzés. A levegőben is kavargott a pára.


Kiértem egy nagy nyílt területre, mely szélén körben több vadles is állt. Elindultam a legközelebbi felé, gondoltam felülök rá. A közeledtemre egy egerészölyv rebbent fel a lesből. Kissé meg is lepett, mert abszolút nem láttam lentről. Kényelmesen elhelyezkedtem és gyönyörködtem a természet ébredésében. A pára oszladozni látszott, a magasban pedig gyönyörű fényjáték zajlott.



Aztán újra erőre kapott a pára.


Sőt! Hamarosan olyan köd kerekedett ki belőle, hogy a látótávolság lecsökkent kb. 40-50 méterre.


Elég lassan mozgott a páratömeg, ezért úgy döntöttem, hogy itt fejezem be a reggeli fotósétát. Nem volt okom panaszra, hiszen láttam rókákat  és egy látványos égi fényjátékot. Ebben a lesben üldögéltem. Ezen a fotón látszik igazán jól a sűrű köd.


Zárásképpen még két fotó a harmatos rétről.


10 megjegyzés:

  1. Micsoda élmény! Megérte korán felkelni! A fotók egyszerűen csodálatosak! Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök ha tetszettek a fotók és a bejegyzés.

      Törlés
  2. Mancóka mindent leírt.A városban kb.33 éve jártam, Orosztonyból, a szőlőhegyi kulcsosházból jöttünk le a túristákkal. A látnivalókat visszahoztad nekem,.legfeljebb az évszaK lett más.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. A feleségem márt járt Zalakaroson korábban, de én most voltam ott először. Szép, nyugodt kis üdülőváros, így kora ősszel határozottan tetszett. Igaz nem tudom milyen ott az élet nyáron, főidényben...

      Törlés
  3. Mázlista ! :-)
    Róka is, harmatos pókháló is, csodás ködök, arany-nap-felkete. Nem sok ez egyszerre egy reggelre ?
    Bizony, megérte a fáradságot, hogy korán keltél és kimentél !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én elbírom viselni! Még többet is :)
      Köszönöm szépen, örülök ha tetszett.

      Törlés
  4. Gratulálok az élményhez és a látványos fotókhoz! Aki keres, az talál. További szép témákat kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Endre! Ez így igaz :) "Keresnék" én többet is, ha lenne rá több szabadidőm. De nem vagyok telhetetlen, ezekért a pillanatokért is hálás vagyok a természetnek!

      Törlés
  5. Nagyon szép fotók, a rókához külön gratulálok. Nehéz megcsípni őket :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm István. Végül egy hét alatt négyszer sikerült megfigyelnem őket.

      Törlés