2024. május 23., csütörtök

Dupla csoda

2024.05.23.
 
Ma szinte egész nap zavartalanul sütött a Nap. Délután éppen lejárt a munkaidőm amikor is pár perc alatt nagyon komolyan beborult, majd szó szerint leszakadt az ég. Mivel nem volt egyéb programom, gondoltam kivárom amíg eláll az eső és majd utána indulok haza. Egy órán keresztül zuhogott az eső, majd amilyen hirtelen elkezdődött olyan gyorsan alábbhagyott az égi áldás. Az irodánk déli fekvésű, ezért napsütéses időben a szalagfüggönyök egész nap be vannak húzva. A várakozás percei alatt is dolgoztam, nem néztem ki az ablakon, hiszen a párkányon folyamatosan hallatszott az esőcseppek kopogása. Akkor álltam csak fel amikor alábbhagyott a hang. Szinte a lélegzetem is elállt az elém táruló látványtól!
18:01:40

Egy csodálatos kettős szivárvány pompázott előttem a horizonton! Legnagyobb sajnálatomra nem volt nálam a fényképezőgépem, így jobb híján mobiltelefonnal örökítettem meg ezt a különleges jelenséget.
18:02:10


Dupla vagy kettős szivárvány akkor alakul ki, ha a fény kétszer törik meg, azaz a vízcseppen belül is visszatükröződik. A második tükröződés eredményeként a külső szivárvány színsorrendje fordítva jelenik meg. A két szivárvány közötti sávot Alexander-féle sötét sávnak hívják.
18:02:16
 
 
18:12:04
 

18:13:07
 
 
Az utolsó fotón már látszik, hogy gyengül, majd lassan megszűnik az égi jelenség. Összességében talán fél óráig tartott ez a csoda. Érdemes volt kivárnom a vihar végét, hiszen így nem áztam el és a türelmem rózsa helyett most egy dupla szivárványt termett.
 
A fotókat nagyobb felbontásban (méretben) feltöltöttem a blog Facebook oldalára is.

Címkék: Vecsés, dupla szivárvány, kettős szivárvány

4 megjegyzés:

  1. Szép kalandod volt a szivárvánnyal, és jó, hogy megosztottad velünk. Most már tudom, mi a titka a kettős szivárványnak. A leírtakból észrevehető, mennyire nyugalmas kapcsolatban vagy a természettel, és így teremnek neked hálás percek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat! A természet valóban sok-sok szép pillanattal örvendeztetett már meg engem az elmúlt évtizedek során. Számtalanszor láthattam az elképesztő erejét, máskor pedig a sérülékenységét. A természet éltet minket, ezért igyekszem a magam módján védeni és tenni az érdekében.

      Törlés
  2. Nekem még olyan szerencsém nem volt, hogy "teljes duplát" lássak, a városban a házak, fák mindig csak egy-egy részlet megcsodálását tették lehetővé. Nagy szerencséd, hogy "jókor voltál jó helyen"...és a telefonnal is nagyszerű képeket készítettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök ha tetszett. Én is most láttam így először "teljes duplát".

      Törlés