2024. május 18., szombat

Borban az igazság - Kolodko

2024.05.04.
 
A kihelyezéskor már jártam ennél a kis szobornál, de akkor csak mobiltelefonnal készítettem róla fotókat. Most visszatértem, de már fényképezőgéppel a kezemben.
 
 
A fővárosban két amfiteátrum található, melyek közül most a nagyobbikat kerestem fel. Aquincum katonai amfiteátruma Óbudán található, mely a korábbi gyakorlótér területén 145 körül, Antoninus Pius császár uralkodása alatt épült fel. Kolodko a lelátó egyik falmaradványán állította ki ezt a szobrot.


"In Vino Veritas", azaz "Borban az igazság" címet adta a fotón látható miniszobornak, amely egy római legionáriust ábrázol. Bal kezében a kardja, jobb kezében pedig egy boroskancsó... Szemmel láthatóan jól érzi már magát.


További érdekesség, hogy ennek a legionáriusnak van egy párja. Kolodko Mihály a horvátországi Pulában állította ki a másik szobrot, ugyancsak egy római kori amfiteátrumban.
 

Címkék: Budapest, Kolodko-szobor, Aquincum

4 megjegyzés:

  1. Persze, jobbak a képek, és a plusz infó is Puláról, köszi!

    VálaszTörlés
  2. Kedvelem ezeket a kis "meglepetés" szobrokat. A legváratlanabb és néha a leglehetetlenebb helyeken jelennek meg...Engem valahogy mindig mosolygásra késztetnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon kedveljük és mindig felkerekedünk megnézni, ha valahol kihelyezett egy új alkotást Kolodko. Sajnos az utóbbi időben többet már el is tulajdonítottak ismeretlenek :(

      Törlés