2018. augusztus 23., csütörtök

Pannonhalma új arca

Gyorsan ki is egészítem a bejegyzés címét "Pannonhalma új arca - számomra". Győri kirándulásunk során az egyik napot Pannonhalmán töltöttük el.


Többször jártam már Pannonhalmán (a blogban is írtam már az apátságról  néhány posztot - lásd címkék), de vezetés közben gondoltam csak bele, hogy ez a kirándulás mégis valami újat mutat majd a számomra. Korábban ugyanis mindig szervezett módon jutottam el ebbe a városba. Akkor csak busz ablakából csodálhattam meg a dombtetőn álló épületegyüttest, most viszont szabadon félreállhattam az úton és lefotózhattam azt.


A másik újdonságot a nyár végi időszak szolgáltatta. Korábban ugyanis csak téli, ködös napokon láthattam az apátságot és a környező területet. Egészen más volt a látvány ennyi zölddel körítve.



A történelmi dolgokról már szintén írtam korábban, most inkább csak néhány fotót szeretnék megmutatni a nyári Pannonhalmáról. 



Szent István szobrát elhagyva máris elértünk a Millenniumi Emlékműhöz. A monumentális épület fotózásához egy nagylátószögű objektívet használtam.


Tudom sok embert zavar az objektív képalkotása, az összetartó falak látványa, de én pont ezt a tulajdonságát szeretem. Igazán érdekes fotókat készíthetünk vele.



 Aztán a Nagyboldogasszony-kápolna mellett sétáltunk tovább.



Majd az öreg fák között kanyargott tovább az ösvény, hamarosan elértünk a Boldog Mór kilátóhoz. A hármas domb legdélibb magaslatán (257 m) építették fel fából, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a Sokorói-dombságra, a domb lába előtt elterülő Pannonhalmi-medencére, de ellátni a Bakony északi vonulatáig is.


A kívülről elég egyszerű képet mutató kilátó belül nagyon látványos fény-árnyjátékkal kárpótolja a látogatót.


A kilátót Benes Gábor tervezte és 2012. augusztus 20-tól fogad látogatókat. Érdemes fellépcsőzni a kilátóteraszra, csodálatos a kilátás és jól ráláthatunk a domb alján elterülő városra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése