2021. április 15., csütörtök

Hajnal a parton

A szabadságunk második napjától minden reggel korán keltem. Szerettem volna megörökíteni a balatoni napfelkeltéket. A szállodánktól nagyjából húsz percnyi gyaloglásra volt a Tagore sétány és a kikötő. Onnan terveztem a fotózásokat.
 

A napközben meglehetősen zsúfolt parton hajnalban alig néhányan mozogtak. Volt aki hozzám hasonlóan fényképezőgéppel a kezében a pirkadatra várt és voltak akik csak ültek a parton és élvezték a csendet, a friss reggeli levegőt.
 

A távolban, a horizonton egy szélesebb felhősáv bontakozott ki, így tudtam, hogy a napkorong hirtelen és már erős fénnyel fog felbukkanni mögüle.
 
 
Nem szerettem volna erős, direkt fényes fotókat készíteni, ezért nézőpontot váltottam.
 
 

A hajóállomásnál feltekintettem Borsos Miklós alkotására. A Balatoni szél egy női alakot ábrázol, amely a 60-as évek óta fogja kitartóan a feje felett lengő sálat.


Közben a napkorong már magasra hágott, felerősödtek a fények, egy új nap kezdődött.


Lassan visszaindultam a szállásunkra, hiszen aznapra is bőven volt programunk. Pár percre még megálltam a színészlegenda, Bujtor István (1942-2009) szobra előtt. Farkas Ádám alkotása a Vitorlás téren lett felállítva.


 

3 megjegyzés:

  1. Ezért érdemes volt korán kelni. Nagyon szép képek.

    VálaszTörlés
  2. A Bujtor szobrot még nem láttam, most alaposabban megnéztem itt is:
    https://www.kozterkep.hu/20379/bujtor-istvan
    A két halász szobra nekem nagyon kedves gyerekkori emlékeket idéz - jó volt látni őket.
    Jó ötlet volt kora reggel kimenni....van ennek az időnek valami varázsa.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép fotók, én is régebben felkeltem korán a napfelkeltéért, de ahogy öregszem egyre nehezebben megy..

    VálaszTörlés