2012. augusztus 16., csütörtök

Víz előtte, víz utána

Az István tér egyik meghatározó eleme az Újpesti Polgármesteri Hivatal épülete. A felújítás során itt is rendezték a teret. Új köztéri padok, világítótestek lettek kihelyezve. Számos csobogó és egy látványos szökőkút is kiépítésre került. A nagy melegben mindig kis gyerkőcök hada élvezi a magasra lövellő vízsugarak hűsítő hatását.
 

Természetesen szülői felügyelet mellett... 


A vízsugarak különböző variációkban lőnek ki a földből, olykor meg-meglepve a kis lurkókat.
 

Az oszlopokat terebélyes muskátlik díszítik. Délutánonként egy kis tartálykocsival járják a kertészek az utcákat és alaposan meglocsolják a növényeket.
 

Miközben fotóztam arra lettem figyelmes, hogy engem is figyelnek. A gyönyörű zöld pázsitról egy fekete rigó figyelte a ténykedésemet.
 

A tér felújítási területének az egyik határvonala a Károlyi István utca volt. Pedig ha átnézünk a túloldalra egy gyönyörű homlokzatot láthatunk, meglehetősen leromlott állapotban.
 

A díszítésén látható évszám szerint az épület még 1897-ben épült azaz 115 éves!
 

Visszasétáltam a Liszt Ferenc utcába. Itt mindig megcsodálok egy másik nagyon régi házat - pontosabban annak a kopott bejárati ajtaját. Nem tudom mikor láthatott utoljára festéket, de ezzel a megfakult, lila színnel és a rozsdafoltos kovácsoltvas ráccsal olyan patinát sugároz magából, hogy nem hagyhattam ki a fotózását.
 

 Címkék: Budapest, Újpest, Canon 50D, utcakép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése