2022. szeptember 19., hétfő

Máriapócsi pillanatok

2021.09.17.

Lehetőség szerint igyekszünk legalább évente egyszer meglátogatni a Máriapócsi Nemzeti Kegyhelyet, de olyankor mindig Kállósemjén irányából érkezünk a településre. Most az ellenkező irányból, Nyírbátor felől érkeztünk.


A kereszteződésnél megálltam egy percre, hogy lefotózzam ezt a szép családi görög keresztet. 


Máriapócsról már több, részletes bejegyzést írtam a blogban. Most csak sétáltunk, fotózgattunk. 
 

 A II.János Pál pápáról elnevezett tér középpontjában egy Krisztus-szobor áll.


Valamivel odébb egy kilátó magaslik, mellyel sajnos most sem volt szerencsénk. Ismét zárva volt


A kegytemplom irányába sétáltunk tovább.





Mindszenty József bíboros, hercegprímás szobra.


A kis fatemplom csendes beltere.



A templom oldalfali ikonjai.



A szabadtéri oltár a templom udvarán.



Az altemplomban korábbi görögkatolikus püspökök nyugszanak.





2 megjegyzés:

  1. Ahogy az előző bejegyzésnél a templom méretét éreztem fantasztikusnak, most itt ez a pici templom volt ami tetszett. Egészen más hangulata van, mint egy "katedrálisnak" - és valahogy az ember jobban is érzi magát benne....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretem ezt a kis fatemplomot, minden alkalommal eltöltök itt is egy kis időt, ha Máriapócson járok. Korábban írtam már róla egy külön bejegyzést, több fotóval.

      Törlés